13 Temmuz 2017

Milano / İTALYA

Milano / İTALYA


4'ncü gün... ilk durak...

Milano - tek kelimeyle bizi en çok hayal kırıklığına uğrattı. 

Sabah Dossobuono'dan yola çıkıp, yaklaşık 2-2.30 saat sonra Milano'ya geldik. "Galleria Vittorio Emanuele II" AVM'nin altındaki otoparka arabayı bıraktık ve çıktık gezmeye. Fazla bir şey söyleyemiyorum, çünkü çıkar çıkmaz "Burası mı Mialno?" dedik. 
 


Programımızda Milano modanın başkenti diye, alışveriş yapmadan olmaz diye düşünmüştük. Oysa hiç te öyle değilmiş. Veya biz bulamadık alacak bir şeyler... AVM genel olarak güzel. O Yapıldığı dönem göz önünde bulundurulursa, o dönem için gerçekten muhteşem bir olay yaratmıştır. Ama günümüzde her yer AVM olduğunu da düşünürsek... tarihi geçmişi ve mimarisi dışında pek bir özelliği yok bence. İçindeki mağazalar da hep bildiğimiz markalar. Onlara da artık ulaşmak çok kolay. 




Bazı mağzalar müşteri çekmek için ilginç çözümler bulmuş. Fakat içeriye girdiğimizde ve ürünlere baktığımızda... neredeyse her şey İstanbul Laleli'de olan şeyler ile aynı. Bana soracak olunursa, bence modanın başkenti İstanbul Laleli olmalı. Çok daha fazla mağaza ve çok daha fazla seçenek var.


Katedral'i beğendim. Zaten o dönemlerdeki mimari yapıları çok beğeniyorum. Katedralin yanından geçerken, yemek yiyecek bir yer ararken yolda iki siyahi... ellerinde birer ip..."free... free" dediklerini duydum. Anlayamadan birisi elime ip bağlamaya çalışırken, hediye olduğunu söyledi. Biz de Filiz'le saftrik saftrik inandık. Adam bir de bizi türkçe konuşurken duydu ya... satış stratejisi olarak onun da müslüman olduğunu ve Muhammed olduğunu söylemez mi... 4-5 yıldır çok siyahi müşteriyle muhatab olduğum için, hemen anladım olayı... meğer adamlar o ipler için 1 € istediler. Gülsem mi... ağlasam mı... dedim "Para mara yok, al ipini"... uzaklaştık, ayrıca ip te bende kaldı. 




Milano'da belki de en çok beğendiğim şey pizza oldu. 3 kişi - 3 dilim pizza ve 3 içecek için 20 € ödedik. Ülker başta yetmez diyordu, ama Filiz ve ben 1'er dilimlerimizi bitiremedik, Ülker ise mecbur kaldı zorla da olsa bizim pizza parçalarımız da yemeye. Hediyelikler satan yerler var. Filiz "Milano" yazılı bir şapka aldı - 15 €. Avrupa için 15 € normal gele bilir, fakat bizim için biraz pahalı gibi geldi.



Dolaşırken kostüm giyimiş bir bayan vardı. Etrafında kalabalık vardı. Biz de bir bakalım neyin nesiymiş dedik. El.. kaş... göz işaretleri yapıyor... gülümsüyor... Dedim fotoğrafını çekeyim... hemen yüzünü kapattı. sonra da işaret yaptı... önce parayı atacakmışız... sonra resim çektirecekmiş... güldük geçtik biz de. 


Milano genel olarak güzel şehir, yalnız biz sanırım fazla beklentiyle gittik. o yüzden çok hayal kırıklığına uğradık. Belki de gezilecek başka yerleri de var da biz bulamadık. 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

My Trip Stories Copyright © Design by nesrin013 Blogger Template