6 Şubat 2017

Panorama 1453 - İstanbul/TURKEY

Panorama 1453
İstanbul/Turkey


Panorama 1453 Topkapı’da bulunan bir müzedir. Giriş ücreti oldukça uygundur. En son fiyatlar (Öğrenci, öğretmen ve askeri personel: 3 Tl, Tam bilet: 5 Tl, Yabancı uyruklular: 10 Tl) olarak hatırlıyorum. Değişip değişmediğinden emin değilim. Değişmiş olsa da yine de uygun olur fiyatlar diye düşünüyorum.


Panorama 1453 müzesinin içinde Fatih Sultan Mehmet’in İstanbul’u fethedişinin sesli efektlerle sergilendiği panoramik bir müzedir. 



Müzenin panoramik resim çalışmaları 8 sanatçı tarafından 2005 yılında başlayı 2008 yılında tamamlanmıştır.



Tek kelimeyle muhteşem görüntüler. İnsan ister istemez o dönemdeki atmosferi iliklerine kadar hissede bilir. 




Panorama 1453’ü gezdikten sonra, çıkışta müzenin panoramik maketi sergilenmektedir. 


Merdivenlerden inip çıkarken yan duvarlarda o dönemleri anlatan çeşitli gravürler var. Dekorasyonda çalışan sanatçılar gerçekten çok güzel iş başarmış.



Müzeyi ziyaret ettiğimde kızımın yaşı küçüktü. Çabuk sıkıldı. Oysa ben onun için gitmiştim. Çabuk gezdik ve çıktık. Ama buna rağmen oldukça başarılı buldum sergilenen resimleri… topları… efektleri…

Ziyaret etmek isteyenlere tavsiyede bulunmam gerekirse, çocuklarınız en azından 3-4 sınıfta olmalı. Aksi takdirde onlar sıkılır, siz de benim gibi turu çabuk bitirmek zorunda kalırsınız.


0 yorum:

Yorum Gönder

 

My Trip Stories Copyright © Design by nesrin013 Blogger Template