8 Mart 2017

Ayvalık - Balıkesir/Turkey

Ayvalık
Balıkesir/Turkey


Yıl 2009. Türkiye’de ilk defa tatil yapacağım. Arkadaş grubum Ayvalık organizasyonu yapmışlar. Biz de gitmeden olur mu hiç? Tekirdağ’dan, Gelibolu ve Çanakkale’den geçip gittik Ayvalık’a. O zamanki feribot fiyatlarını hatırlamıyorum, fakat güncel fiyatlar hakkında aşağıda vereceğim linkten bilgi edine bilirsiniz.


Yola geceden, sabaha karşı çıkmıştık. Haliyle ep ey acıktık. Yol üzerinde kahvaltı yeri var. İlk durağımız orası oldu. Ben şok… ben dilim tutulmuş vaziyette… Manzara muhteşem. İlk defa zeytinlik gördüm. Zeytinlik… deniz… Anlatacak kelime bulamıyorum. Ne kadar da doğal güzelliklerle dolu bir ülkede yaşıyormuşuz! 
Kızım o zaman 5 yaşında. O kahvaltı yerinde ilk defa yumurta yedi. Seçiciydi, halen de yemek seçer.

Kahvaltımızı ettikten sonra yine yollara düştük. Manzarayı izleye izleye Ayvalık’a geldik. Otelimize yerleştik. Çocuklar ilk önce havuzun keyfini çıkardılar.
Daha sonraki günlerde Ayvalık’ı gezdik. Birkaç yapı ilgimi çekti. Daha önce sadece resimlerde gördüğüm tarzda yapılar. 
Oranın en meşhur turistik yeri olan Şeytan Tepesine çıktık. Yaz olmasına rağmen tepede rüzgar esiyordu.

Kayada su dolu ve madeni para atılmış bir oyuk vardı. Şeytan ayağıymış. Ben tabi inanmadım buna. Turist çekmek için uydurulmuş olan bir şey bence. Her ne kadar da uydurulmuş olsa da, işe yaramışa benziyor. Oldukça fazla turist vardı. Manzara hakkında ise tek kelime edemiyorum. Muhteşem. İnsanın gözü gönlü açılıyor. Hayran kalmamak mümkün değil.  
Şeytan Tepesinden dönerken yolumuzda kaya’nın içinden ağaçların çıktığını gördük. İlk defa böyle bir şey görüyordum. Çok ilginç geldi.
İstanbul'a dönüş yolunda feribot sırası çoktu. Gidişte o kadar kalabalık yoktu, fakat dönüşte feribot kuyruğu vardı. Feribota bindiğimizde çocukların tatilden aldıkları keyif yüzlerinden okunuyordu.
Tatil yapmak isteyenlere Ayvalık’ı önere bilirim. Çok keyif aldım. Tabi gitmiş olduğum arkadaşlarım da keyif almama sebep oldu büyük ihtimal.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

My Trip Stories Copyright © Design by nesrin013 Blogger Template