21 Şubat 2017

Aya Sofya & Sultan Ahmet - İstanbul/TURKEY

Aya Sofya & Sultan Ahmet
İstanbul/Turkey


Yıllardır İstanbul’da yaşıyorum. Kim bilir kaç defa tramvayla Sultan Ahmet Meydanı ve Aya Sofya’nın yanından geçmişimdir. Bir kez de tramvaydan inip dolaşayım dedim.
Meydana daha geldiğinizde bir tarafta Sultan Ahmet Camisi, diğer tarafta Aya Sofya Camisi yükselmektedirler… adeta buranın sahibi bizleriz der gibi. “Ne hayatlar yaşanmıştır burada” diye insanın aklından geçmiyor değil.


Sultan Ahmet Cami girişinin hemen yanında hediye dükkânı var. Turistler tarafından rağbet görmektedir. Çeşitli hediyelikler var ve fiyatları oldukça uygun. 





Cami bahçesine girdik. Fotoğraf çektirenler bir yanda… dolaşanlar diğer yanda…Kızım “Anne insanlar taaa Çin’den gelmiş” demesine ben de “Millet Çin’den geliyor, biz iki adım yerden yıllardır gelemedik” diyorum. Gerçekten de çok tarihi topraklarda yaşıyoruz ve maalesef  yabancı turistler bizden çok ziyaret etmekteler bizim tarihi mekanlarımızı. 


Cami avlusundan şöyle bir bakalım dedik. O dönem için gerçekten muhteşem bir yapı. 




Sultan Ahmet Cami'nin çıkışlarından biri Aya Sofya'ya çıkıyor. Biz de o çıkıştan çıkıp gezimize devam ettik. 



O dönemde olmak isterdim. İçimden "Nasıl olur bir Bizans kilisesi, Cami olarak dönüştürüle bilir" diye geçirdim. O dönemde işler böyle yürüyormuş demek. 


Hürrem Sultan'ın yaptırmış olduğu hamam'ın da yanından geçtik. 


İstanbul'da dolaşırken para harcamadan da dolaşılacak yerler var. Kafasını dağıtmak ve aynı zamanda ekonomik bir gezi isteyenler için tavsiye ede bilirim. Kızımın dediği gibi " Millet taaa Çin'den geliyor" 

0 yorum:

Yorum Gönder

 

My Trip Stories Copyright © Design by nesrin013 Blogger Template